Žiak s poruchou správania
Poruchy správania chápeme ako široké, z hľadiska príčin vzniku rôznorodé spektrum neprispôsobivého správania, pričom jedinec je rezistentný na bežné výchovné pôsobenie a jedná sa o trvalejší ráz a prejav osobnosti. Poruchy správania sú teoreticky rozdelené na dve skupiny:
1. špecifické (vývinové) poruchy správania, ktorých prvotnou príčinou nie sú nevhodné sociálne vplyvy (výchova), ale drobné poškodenia neurologického charakteru, resp. biochemické zmeny centrálnej nervovej sústavy (CNS); následkom sú poruchy v oblasti emocionálneho vývinu, motoricko-percepčnej oblasti a v rozvoji poznávacích funkcií,
2. poruchy správania prvotne zapríčinené nevhodnými výchovnými vplyvmi alebo
nedostatočnou, či nesprávnou výchovou, ktoré sa prejavujú:
problémami v adaptácii na základe nedostatočne utvorených alebo nesprávne utvorených
návykov a spôsobilostí (tzv. dificility)
asociálnym až antisociálnym postojom a konaním žiaka.