Školský špeciálny pedagóg
- vykonáva odborné činnosti v rámci špeciálnopedagogickej diagnostiky, individuálneho, skupinového alebo hromadného poradenstva a intervencie žiakom zo sociálne znevýhodneného prostredia, sluchovým postihnutím, zrakovým postihnutím, telesným postihnutím, s narušenou komunikačnou schopnosťou, autizmom alebo ďalšími pervazívnymi vývinovými poruchami, viacnásobným postihnutím, chorým alebo zdravotne oslabeným, s vývinovými poruchami a odborné činnosti spojené s reedukáciou porúch správania,
- poskytuje špeciálnopedagogické poradenstvo a konzultácie zákonným zástupcom žiakov a pedagogickým zamestnancom školy,
- v spolupráci s príslušným centrom pedagogickopsychologického poradenstva a prevencie (CPP) realizuje a vyhodnocuje vyšetrenia u žiakov a následne vypracuje odporúčania k nastaveniu stimulačných programov,
- spolupodieľa sa na vytváraní, aktualizácii, inovácii IVP pre žiakov so ŠVVP, následne sa podieľa na jeho aplikácii v praxi,
- realizuje individuálnu a skupinovú špeciálno-pedagogickú screeningovú diagnostiku u žiakov s ťažkosťami v učení a v správaní,
- kompletizuje dokumentáciu žiakov a dohliada na používanie kompenzačných pomôcok a odporúčaných pomôcok zariadeniami CPP,
- pravidelne realizuje špeciálno-pedagogické intervencie so žiakmi s ťažkosťami v učení, zvlášť so žiakmi s vývinovými poruchami učenia,
- odborne zabezpečuje komunikáciu zdravotne oslabených žiakov a ich dokumentáciu a následne odporúča zákonnému zástupcovi dieťaťa odborné vyšetrenie v príslušnom CPP,
- systematicky sa vzdeláva a sleduje nové prístupy a trendy v odborných oblastiach súvisiacich s náplňou, poslaním a koncepciou SŠ,
- spolupracuje pri neformálnom vzdelávaní,
- zachováva mlčanlivosť o skutočnostiach, o ktorých sa dozvedel pri vykonávaní prác
vo verejnom záujme.